Víkendové pečení kváskových chlebů


O víkendu jsme si s manželem zadělali na menší mozoly při hnětení těsta na chleba. Jelikož se už jeden a půl bochníku snědl, stálo to za to:-). Zde jsem trochu sesumírovala postup. Ještě chleba není takový jaký bych si představovala, ale k tomu se dopracuji.



Čtvrtek večer jsem vyndala dvou "lžíci" kvásku z lednice, aby ráno měla pokojovou teplotu
pátek v 6,00 jsem smíchala 210g žitné mouky s 210g vlažné vody a s "lžíčí"kvásku.

pátek 19,00 zadělávám na chleba a hnětu...(přidáno 210g žitné mouky, 280g chlebové mouky a cca 300ml vody, sůl, kmín)

a do 23h nechávám kynout v pootevřené troubě, která hřeje na cca 30-35C.


o půlnoci zahřívám troubu na 250C

v 00:30 vyndavám chleba z trouby a je placatý a lehce popraskaný
v sobotu ráno k snídani chutná ale skvěle



Zároveň v pátek kolem 22h si opět zadělávám na další kvásek stejným způsobem jako ráno a nechávám ho do rána na lince
v sobotu ráno v 9,30h zadělávám na chleba opět stejně jako u předešlého chleba
v 10,30h dávám do lednice
v 16,30 vyndavám z lednice a nechávám na lince
v 19,00h předehřívám troubu na 250C
v 19,30h vyndavám černocha z trouby - zapomněla jsem snížit po prvních 5minutách teplotu - tentokrát se placka neudělala!



A na třetí chléb jsem zadělávala v sobotu v 19h a kvásek jsem dala přes noc do lednice
v neděli ráno cca v 10,00 se hnětlo těsto a opět se nechalo kynout v lednici. Večer jsem ho dala do trouby a opět jsem vytáhla placku.:-(

Jdu studovat jak nemít placku a jdu objednat správně ošatky na kynutí.

Jakékoliv poznatky ke zlepšení jsou vítany!

Chlebu zdar:-)

Komentáře

  1. Dobrý den, jsem ráda, že se pečení kváskového chleba věnuje někdo další a držím pěsti při dalších pokusech :-) Já teď zkoušela i kváskové knedlíky.

    OdpovědětVymazat
  2. JJ už se tomu věnuje spousta lidí viz. kvásková mapa www.pecempecen.cz. Jak dopadly knedlíky? Taky už jsem koukala na jiné kváskové recepty..

    OdpovědětVymazat
  3. Nooo, nebyly špatné :-) ale asi už je dělat nebudeme. Jsou přeci jen dost kyselé, a my na to nejsme zvyklí.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené