Kváskový chleba

Kamarádka mi na základě mého článku o chlebu bez hnětení donesla trochu svého žitného kvásku. Uff to mi to "zavařila":-). Začala jsem googlit informace o kvásku a kváskovým chlebu. Naštěstí je pečení domácího chleba "in" a několik blogerů tomu věnují spousty zajímavých článků, tak pečení chleba pro mě bude jedna radost.

Nebudu popisovat jak se vyrábí kvásek nebo jak dělat těsto, stejně bych jen opakovala to, co jsem se dočetla zde: Maskrtnica a Cuketka. V článku "jak na první domácí chleba" jsou všechny důležité odkazy a informace.

A moje zkušenosti s kváskem? Když jsem chtěla poprvé dokrmit nemohla jsem se dočkat, a pak neustále vyhlížela, jak moc se kvásku daří.


 
Zde je vidět jak kvásek pěkně nabýval čárky označují 17, 18 a 21h
Bublinky byly taky pěkné
Kynutí

První pokus, mám sice za sebou i druhý pokus a ten se mi povedl lépe, jen jsem ho nevyfotila:-(


Druhý pokus byl tvořen z kvásku, který byl v lednici asi cca 14 dní, řekla bych, že byl o trochu víc nakyslejší a línější, nyní čeká v lednici na třetí pokus a už má opět svěží ovocnou a lehce nakyslou vůni.

Edit 26.3.2013:
vidím, že spousta lidí si ve vyhledávači najde tento článek o kváskovém chlebu, a tak bych chtěla doplnit informace, aby jste z mé stránky brzy neodešli:-)
Další články o kváskovém chlebu nebo aspoň zmíňky o něm, najdete v těchto článcích. Kváskový chléb peču od vánoc přibližně 2-3x týdně, podle spotřeby. Už jsem měla tu čest poslat kousek svého kvásku, díky kváskové mapě, dál do světa. Ošatky si nemůžu vynachválit, vysypávám kukuřičnou moukou. (Edit 10.5.2014 - kukuřičný škrob je ještě lepší) Jednou jsem zkusila klasickou pšeničnou mouku, ale chléb se mi přilepil a jakmile se chléb byť v jednom malém místě přilepí, většinou se z něj při pečení stane placka.
Recept mám stále stejný, od své kamarádky: 280g pšeničné chlebové mouky, 210g žitné chlebové mouky, 300ml vlažné vody, 1-2 lžičky soli, 2 lžičky drceného kmínu a 420g žitného kvásku.

Pokud vás ještě něco zajímá, nebojte se ptát v komentářích.

Komentáře

  1. Ahoj chci se zeptat na tu ošatku jak vypadá a kde je možné si ji objednat, teprve začínám a také sháním kvásek:), bohužel do LBC nejezdím tak často teď tam budu mít cestu 2.1. děkuji předem za info a hodně zdaru v Novém Roce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,osatky jsou z pekarskeosatky.cz nebo tak nejak. Jsou dobre. Kvasek muzu predat,napis mi maila muzeme se zkusit domluvit

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené