První zavařování

Minulý týden jsem zašla s dětmi na bezové květy. Vrátili jsme se celý žlutí od pylu. Pochopila jsem, proč se v receptech radí "opláchnout květy od pylu a broučků". Ano, toho pylu tam bylo opravdu hodně. 

Recepty se dají najít na netu, stačí googlovat a nějaký najdete. 
Zde jse květy již louhují. Byla to moc příjemná vůně.



Zde je již sirup v lahvích. Udělala jsem 3 litry a padlo na to 3kg cukru, nikdy jsem s takovým množstvím cukru nepracovala, tak se mi u toho hooodně kroutily panenky.



Jako bonus na fotkách modré macarons. :-)

Nikdy jsem nezavařovala, ale lákalo mě zkusit marmeládu. Syn jí má hodně rád, hlavně ty od babičky, borůvkové a z červeného rybízu. 
Jeli jsme si nasbírat jahody do Sempra Turnov. Byly jsme malinko zklamaní, jahody byly hodně nahnilé a skoro vůbec sladké! Dokonce ani děti nebavilo je sbírat. I tak se nám jich podařilo nasbírat asi 9kg! 




Sklenice jsem si musela koupit, bohužel jsme celý rok sklenice vyhazovali. Jak to okomentoval můj muž "přece jsem netušil, že se pustíš do něčeho takového".

Zpracovala jsem 4kg jahod a bylo z toho 16 sklenic po 0,3l, jestli dobře počítám, máme 5,8l marmelády!



Už jen vytisknout etikety a doufat, že budou dětem chutnat a nezplesnivý.

Komentáře

  1. Po delší době mám chviličku čas, tak jsem se "zašla" podívat, co je u Vás nového. Zajímal by mě recept, podle kterého jste dělala sirup a také hodnocení.
    Prosím, co je modré macarons? Já jak vidím něco modrého, tak se zase kroutí panenky mě :-))))
    Mrzí mne, že jste zklamaní z jahod. Mě je má Pavel přivézt dnes. Samosběr nezvládáme, takže kupujeme natrhané. Loni jsme byli celkem spokojení. Myslím si ale, že letos se od ovoce nemůže čekat nic výjimečného. Počasí bylo špatné. I třešní je málo a jsou jak břečka, tak se nedivím, že jsou jahody málo sladké. A z jahod bude u nás letos také marmeláda :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty recepty jsou vcelku stejné, liší se třeba jen tím v jaké fázi se přidá kyselina citrónová. Zde je jeden recept: http://luciedvorakova.blogspot.cz/2012/05/trikrat-jarni-sirup.html s chutí jsem moc spokojená, už ho teď pijeme a děti si taky pochutnávají.

      Ad macarons: je v příspěvku Oslava - v podstatě je to "pusinkové těsto". Jen se to barví. Jak psal cuketka, že jedině macarons je povoleno použít barviva:-), ale už né do krému.

      Jak jste dopadli s jahody? Ty co tam měli v tu sobotu na koupi, byly prý ještě víc zoufalý.

      Vymazat
    2. Nebyly prý žádné. Jsem naštvaná, protože mám připravené sklenice a nevím kdy na to zase budu mít čas a jestli vůbec ještě budou :-(

      Vymazat
    3. ono jich je tam zelených hodně, ale jde o to, zda neshnijí dřív než dozrají..
      Tak jeďte zítra ráno na trhy do Forum, tam je mají..

      Vymazat
  2. Panečku, to je skvělá zásoba na zimu:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené