Chléb bez hnětení

Musela jsem vyzkoušet zase něco nového, našla jsem dobré hodnocení na chléb bez hnětení, píšou, že je jednoduchý.

I had to try something new, I have found very interesting recipe of simple bread with very good rating.
Ano jednoduchý to je na přípravu, ale time management to chce pořádný:-) Musíte vědět, co budete dělat cca za 8h a že cca za 10-12h ho budete moci jíst.

You will need 1 pack of dried yeast, 1 1/4 cup of water, 1 table spoon of ground cumin, 1 table spoon of salt and 3 cups of hladká "fine" flour (there is an artical about differences of flour used in Europe and in US)



Mix flour, salt, cumin and yeast in the bowl, than add watter and mix it together. Cover with dishtowel and leave it for about 6-8hours.
Put the mixture on the table covered by flour, spread dough as a rectangle of 2cm high, put 1/3 of dough over  the 1/3 and the other 1/3 fold down. Leave it for about 30minutes. Preheat the oven to 225C and also put in it pot or pan with lid and leave it to preheat properly. After half an hour put the dough into the hot pot and cover with lid and bake for 30minutes, remove the lid and bake another 15min.

Někdy dopoledne jsem zadělala těsto, opravdu jsem ho jen tak zamíchala a nechala 6h  kynout. Po 6 hodinách jsem chleba zpracovala na pomočněném vále a pak už jen nahřívala troubu.

Hotový chleba jsem vytáhla z trouby přesně ve 23:57h, huráá mohla jsem jít spát:-)

I finished my bread just 3minutes before midnight:-), we tasted him in the morning and was excelent.
Please excuse my bad translation, if I you have questions or comments, contact me.

Chleba jsme ochutnali až ráno a byl super!




Komentáře

  1. Taky ho peču, Pavlik ho má rád. Já dávám přednost kváskovému. Pro případné zájemce přikládám recept: 280 g pšeničné chlebové mouky, 210 g žitné chlebové mouky, 420 g žitného kvásku (vyrábí se ze žitné mouky a vody v poměru cca 1:1), 350 ml vody (osobně dávám 250 ml, těsto není tak řídké a lépe se s ním pracuje. Na druhou stranu ze řidšího těsta je chleba pak víc nadýchaný), 1 čajová lžička soli, a pak co vás napadne - kmín, lněné semínko, slunečnicová či dýňová semínka. Chleba kyne cca 6 hodin, podle toho jak topíme :-), pokud by hrozilo, že byste kvůli němu nemohli jít spát, je možné ho dát do lednice a vytáhnout až další den v rozumnější čas.Peče se 15 minut na 225 °C, 35 minut na 175 °C (osobně na 175 peču 42 minut), před i po upečení se potírá slanou vodou. Chleba peču v hranaté formě na hřbety. Chleba je fakt luxusní, moc doporučuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavý tip, díky! a ten kvásek si sama připravuješ?

      Vymazat
  2. Ano, dělám si ho sama. Kamarádka mi dala tak půl přesnídávkové skleničky ze svého a já ho už jen dokrmovala a krmím doteď. Mám ho v keramickém maxihrnku, míchám dřevěnou vařečkou, kamarádka mi říkala, že se prý nemá rád s kovem, ale nevím, jestli to tak opravdu je. Příští týden povezu něco do kanclu, tak bych ti mohla ve skleničce trochu přivézt, kdybys chtěla.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené